شیعه 12

وبلاگ تخصصی امیر المومنین (ع)

شیعه 12

وبلاگ تخصصی امیر المومنین (ع)

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳ ب.ظ

قبر حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 


حضرت زهرا (علیها سلام) در روز های آخر درباره دشمنان خود و منع حضور آنان برای تشییع و تدفین وصیت نمود و به امیرالمومنین (علیه السلام) عرض کرد:

یا علی هیچ یک از دشمنان خدا بر سر جنازه من حاضر نشود و بر بدن من نماز نخوانند. هنگامی که از دنیا رفتم مرا با دست خود غسل بده و کفن نما و شب دفن کن تا ابوبکر و عمر حضور نداشته باشند و خبردار نشوند و بر بدن من نماز نخوانند.

آن حضرت درباره حضور نیافتن آن دو نفر در مراسم خاکسپاری امیرالمومنین (علیه السلام) را قسم داد و فرمود:

تو را به خدا و به حق محمد رسول خدا قسم می دهم که ابوبکر و عمر بر من نماز نخوانند.

 

در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده است که:علی قبر فاطمه را مخفی نمود و چهل قبر را در بقیع آب پاشی کرد اما بر قبر فاطمه آب نریخت تا معلوم نشود

برخی گفته اند قبر فاطمه  قبر رسول خدا و منبر آن حضرت است.(مناقب ابن شهر آشوب)

مجلس می گوید:ظاهر و مشهور این است که آن حضرت در بقیع دفن گردید.

و شیخ طوسی می گوید:اما کسی که گوید فاطمه در بقیع دفن شده است،پس این دور از صواب و درستی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۵
محمد صادق نصیری

قبر حضرت زهرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی